Utrymme för spontanitet och sommardagar att drömma tillbaka till under vintern

Wow vad tiden har rusat fram sedan i söndags. Missbedömde också en aning hur mycket mer arbete det är att vara ansvarig ledare på barnlägret som jag är på nu. Har innan jobbat som “vanlig” lägerledare men denna gång fungerar jag som ansvarig ledare för barnlägret, vilket innebär mer ansvar och därmed lite annorlunda arbetsuppgifter än vanligt. Nu sover alla barn sött och jag hinner sätta mig ner vid datorn och skriva.

Tänkte berätta om de senaste dagarna. Känns som att det hänt rätt mycket skoj + att jag äntligen haft utrymme för att vara spontan. Ska vi kika närmare?

Efter ett mysigt dygn på ön med syster fortsatte jag färden mot Ekenäs för att hälsa på Ellen & Nico. Där väntade en magisk middag bestående av bruschetta till förrätt och rårakor med handskalade räkor & kallrökt lax till huvudrätt. Dessutom en klassisk efterrätt i form av vaniljglass och jordgubbar och ni kan säkert gissa hur nöjda och belåtna vi var.

Efter middagen snörde vi på oss skorna och tog en promenad ut till Ramsholmen. Hann prata igenom allt från himmel och jord. Precis som vanligt när det gäller mig och Ellen. Därefter gick vi raka vägen till mataffären, köpte med oss en massa gott snacks, kröp upp i soffan och slog på en film. Perfekt avslut på kvällen.

Dagen efter sov vi ut ordentligt och började morgonen med en riktig brakfrukost bestående av avokadomackor, äggröra och yoghurt med bär & granola. Om någon kan frukostar så är det Ellen. Hon gör alltid frukost som både ser fantastiskt goda ut och smakar likaså.

Efter frukosten snörde vi än en gång på oss skorna men denna gång körde vi ett löppass ut till Ramsholmen. Så skönt att springa i skogen efter att det hade regnat dagen innan. Därefter duschade vi och gjorde oss i ordning för en dag på stan. Så följde ett gäng timmar av strosade runt i de små butikerna i Ekenäs följt av en fika på ett kafé på torget.

Vid 18 styrde jag stegen mot tågstationen och åkte tillbaka hem till Helsingfors efter ytterligare ett magiskt dygn. Hemma i Helsingfors väntade Linn på mig och så åt vi middag ihop. Våfflor med handskalade räkor (kan inte få nog så här sommartid) och annan god topping. Middagen smakade toppen och vi spenderade sedan ett antal timmar i soffan pratandes om ditt och datt. Märker att det blivit mycket kvalitetstid och pratande med vännerna den senaste tiden, men vad är inte bättre än det?

Om du blev intresserad av våfflorna så lönar det sig att kika in min matinstagram för fullständigt recept! Har äntligen tagit tag i den och börjat lägga upp bilder där nu flera gånger i veckan. Känns så kul eftersom det är något jag planerat en längre tid.

Följande morgon vaknade jag i min egna säng vilket var riktigt skönt för omväxlingens skull. Mötte därefter upp Veronica på stan och provade ett nytt kafé vid namn Blossom. Var evigheter sedan jag träffade Veronica sist så det var otroligt gott att äntligen få träffas igen.

Efter frukosten följde sedan ett gäng jobbtimmar vilket kändes mer än okej med tanke på att jag tagit några dagar ledigt under veckan. Ledighet gör verkligen under åt kreativiteten och energin, vilket även märktes på jobbet för det gick så himla bra med det jag hade på gång under lördagen.

Det lustiga var dock att det inte ens gått 24 timmar inne i stan innan jag köpte en ny bussbiljett till Ekenäs. Efter arbetsdagen satte jag mig nämligen på bussen igen på grund av en spontan idé som jag och de fina tjejerna ovan fick. Vi har hängt ihop sedan vi var i dagisåldern, men bor numera på olika orter, vilket gjort att vi träffas betydligt mindre än förut.

Till allas glädje fick vi för oss att mötas upp i Ekenäs under denna lördag för att äta middag ihop och därefter gå till en av restaurangerna vid havet för att lyssna på två vänner till mig som tillsammans består av duon SamZimon. Jag som verkligen gillar killarnas musik blev otroligt glad över att tjejerna ville gå på konserten.

Kvällen blev minst sagt en fullträff och vi snackade om att göra detta till en tradition. För tio år sedan när vi var femton-sexton år brukade vi alltid härja runt i Ekenäs under somrarna och det var riktigt kul att köra en favorit i repris så här tio år senare.

På söndagen åkte jag sedan hem en andra gång till Helsingfors. Denna gång för att landa hemma och bara vara. Spenderade hela dagen för mig själv vilket var så välbehövligt efter en minst sagt händelserik vecka. Så fylld med energi och lycklig med livet. Detta kommer garanterat vara sommarkvällar och dagar jag kommer minnas tillbaka till på vintern.

Nu har jag dragit igång en riktig jobbrusch i och med lägerveckan + att det händer mycket med företaget. Som jag nämnde tidigare så känns det inte alls tokigt eftersom jag verkligen hann ladda energikontot i och med de roliga dagarna. Ibland behöver jag riktig återhämtning för att fylla på batterierna, men denna gång märker jag att det nästan gjorde ännu mer gott att få vara riktigt social och bara njuta av sommaren i några dagar.

Nu ska jag lägga mig så jag är pigg imorgon med barnen. Kram på er!

Gillar du inlägg som detta? Då får du gärna trycka på det lilla hjärtat så jag vet vad som uppskattas och inte. Stort tack för att just du vill läsa min blogg! <3