EN VACKER KVÄLL I MALMÖ

"Min syn på Malmö innan denna resa var kanske inte den bästa men nu har jag redan börjat planera in en resa dit på sommaren för det är så fint där." ...

De orden skrev jag i ett inlägg för fyra månader sedan när jag första gången besökte Malmö och blev förälskad i staden. En del städer och platser kan jag klicka med direkt. Jag känner en så tydlig känsla av att jag vill komma tillbaka och så har det varit med Malmö.

Igår var det äntligen dags. Vi tog tåget ner med Laban och anlände till Malmö vid åtta på kvällen. Staden visade sig vara ännu härligare nu på sommaren jämfört med i våras. När vi kom fram checkade vi in på hotellet och gick ut på jakt efter en bra restaurang att äta middag på.

Efter middagen köpte vi med oss varsin kaffe och gick ner till kanalen där man kunde beskåda en vacker fyr. Hela Malmö känns så levande under sommaren. Man hör skratt överallt, bilar som låter och människor som pratar högt och glatt. Jag gillar städer som är så här levande.

Första gången på veckor tog jag på mig jeans när vi skulle ner på på stan. Måste säga att det var riktigt skönt att inte svettas hela tiden för omväxlingens skull. Vi strosade runt på gatorna och försökte få en fin bild på fyren som lyste upp så vackert i mörkret. Med tanke på att vi endast hade mobilen med tycker jag vi lyckades rätt så bra. Håller du med?

Idag har vi vaknat upp utvilade på hotellet. Efter en god frukost tog vi oss ut på stan och just nu är vi påväg och hälsa på en av Labans barndomsvänner. Planen för idag är sol och bad samt häng med Labans vänner. Vi befinner oss lite utanför Malmö vid havet och här är det så fantastiskt vackert. Känner mig så lycklig just nu, det är verkligen något speciellt med denna stad. Hoppas just du får en toppen dag, kramis!